top of page
  • ArtMoto

פלופונסוס יוון 2019

פלופונסוס יוון 2019 סיבוב קצר בפלופונסוס יוון רשמים , קצת היסטוריה ... **העיר טריפולי היא בירת האזור המנהלי פלופונסוס, ואילו העיר פטרס היא העיר הגדולה בחצי האי פלופונסוס. מחוז פלופונסוס המשתרע על מרבית שטחו של חצי האי פלופונסוס מהווה אחד ממחוזות יוון, ומכיל חמש יחידות אזוריות: קורינתיה (או קורינתוס) לאקוניה מסניה ארקאדיה ארגוליס.

**שתי יחידות אזוריות נוספות, אכאיה ואליס, נמצאים גאוגרפית על פלופונסוס, אך שייכות למחוז מערב יוון מבחינה מנהלתית.


**קיים תיעוד לקשרים בין יהודה וספרטה במחצית הראשונה של המאה ה-3 לפנה"ס והם חודשו בהמשך על ידי יונתן החשמונאי. מכתבו של הקונסול הרומאי מ-142 לפנה"ס, שהעתקים ממנו נשלחו לספרטה וסיקיון שבפלופונסוס, מעיד על קיום יישובים יהודים במקומות אלה. ­­­­­­______ הכרך הגדול והלעוס בדביקות אופיינית של אתונה לצליל צפצופים טורדנים , ענני פייח ומשטחי פח עם גלגלים בפקקים אין סופיים וחוסר סובלנות בכמות די גדולה גרם לי לספור עד 10 וחוזר חלילה ולעדות סוג של מדיטציה .. לדעתי הגעתי עד חורבן בית ראשון בספירת השנים אחורה ... אט אט הסבך השתחרר ושובל אספלט נקי נגלה לעיני בנסיעה שקטה וקצב מתון לאזור פולופונז משהו כמו 180 ק״מ שמאלה עולם של הרים , שקט , גאיות עמוקות של ירק , פיתולים של כבישים קטנים המובילים לכפרים מצוירים הרחוקות משלל קפיטליזם קניונים ומפעלי ברזל .. אני רוכב לעיירה בשם קלבריטה 750 מ׳ מעל לגובה פני הים , שני אירועים היסטוריים התרחשו כאן ועל זה יש פינה חמה בלב כול אזרחי יוון , הגרסה הרשמית של מלחמת העצמאות קובעת שהמרד נגד הטורקים ב 1821 התרחש באזור זה . והדבר השני המטלטל והמזעזע שהתרחש בעיירה זו ב- 1943 נכנסו הנאצים לעיירה וטבחו את כול הגברים תושבי הכפר כעונש על התנגדות לכיבוש הנאצי כ 1436 איש נרצחו ולאחר מכן העלו את העיירה באש . אני ממשיך בליקוט נופים ודרכים לא ידועות כאן באזור זה , מועדים לשמחה וחג שמח . לאחר כמה וכמה כבישים ועקמומיות מעוררי נשימות עמוקות , מעברי הרים דרמתיים ירוק עז של טבע , עצי אורן כהים ואלומות של קרני שמש חודרים , הגעתי למחוז לקוניה כאן באזור זה מתואר באיליאדה של הומרוס את חטיפת הלנה על ידי פאריס מטרויה , שהציתה את מלחמת טרויה המפורסמת , עוד דבר מעניין , תושבי מחוז לקוניה הם שתרמו לעולם את הביטוי ׳לאקוני׳ שהוא , שימוש מועט במילים כחלק מאורח החיים . ( בדיוק כמו בארץ הקודש) .

בשנת 371 הסתיימה התקופה של שלטון ספרטה בפולופונז אחרי קרב לאוקטרה שבני תבי הביסו את הספרטניים , 350 שנה של שלטון ספרטני מוחץ ללא עוררין הסתיימו .

אני עובר בסמטאות ספרטה המודרנית עיירה שהיא צל חיוור , חסרת יחוד ואנמית להפליא ביחס לגדולתה בעת העתיקה , היוונים התייחסו לספרטניים בכבוד והערצה עליונותם הצבאית לא הייתה מוטלת בספק , סיסמתם הייתה ״חזור עם המגן שלך -או עליו״ הטיב לכתוב תוקידידס (בשפה חופשית) ... אם תיחרב העיר ויישארו רק בתי מקדש יטילו הדורות הבאים ספק רב באשר לתהילתה ועוצמתה .... נבואה שדי הגשימה את עצמה כיום . הסיבוב הקצר בפלופונסוס היה יותר ממדהים, אזור נפלא בעל גוון ייחודי של הרים גבעות בתי אוכל קטנים לצד הדרך, ופיסות של ים שלא נגמרות. אפשר לכתוב מילים רבות על אזור הדרומי זה ביוון אך מראה עיניים והמלצה חמה תעשה את ההבדל בין נשימות עמוקות של אוויר צלול לבין לשבת מול המחשב ולומר " יום אחד .... " צאו וראו, ולעולם על תפסיקו לחקור . קובי שמואל


24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page