top of page
  • ArtMoto

מהאגאי למפרץ הפיני 2022 ההתחלה

עודכן: 29 באפר׳ 2023

2018 - צהרים.. יום לפני המסע (קרוב לבית) סובב האדריאטי, יציאה מיוון לאיטליה דרך סרדיניה קורסיקה צפונה למעברי ההרים וירידה דרומה קרואטיה אלבניה וחזרה ליוון. בחלומות הכי פרועים לא יכולנו לתאר ששנה אחרי תפרוץ משהו שקרוב או התחלה של אפוקליפסה, מיטיב לתאר זאת עמוס פונקנשטיין במילים הבאות: "קץ העולם קרוב. מעטים יוותרו בחיים כדי לחזות בלידתו של עידן חדש ונשגב. העולם הישן, המלא צער ומכאוב, יקרוס תחת כובד רשעתו. תחתיו יקום עולם חדש בכל המובנים: חברה חדשה וסדר קוסמי חדש" ...טווב.. זה לא קרה אבל ההשבתה הזו של חוסר תנועה בצורה חופשית היא משהו שלא הורגלנו או ידענו איך להתמודד עם זה. הקושי המנטלי גבר במקרים מסוימים על הפיזי בצורת הגבלת תנועה בארץ ובעולם. נחזור למסע.. שלוש מטרות עיקריות הצבתי למסע זה :

הראשונה, לגלות אזורים מיוחדים "קרוב לבית",

השנייה היא "דלות החומר"

והשלישית "לרכב עם שותף חדש למסע" .

*לא כל הדברים מובנים מאליהם, אפילו במקומות "קרובים"

*מינימליסטיות זה שם המשחק.

*זו יכולה להיות "תחילתה של ידידות מופלאה"

ההתארגנות למסע היא מרגשת לא פחות מהמסע עצמו, וכך מצאנו את עצמנו אחרי ימים אחדים בבירת האלים לוגמים את הראקי ומוזיקה שמחה של חיים. בוקר צונן בשעה מוקדמת הכול מאורגן נעילת הקסדה שילוב להילוך ואנו יוצאים מהכרך הסואן לחציית האדריאטי לכיוון איטליה.. בדילוגים חצינו את סרדיניה המעט הצחיחה את קורסיקה הדרמטית, משכנו צפונה ורכבנו על קצה הצווארון של אירופה במעברי הרים עוצמתיים שנותנים לך להרגיש כמה אתה קטן מול העוצמה של הטבע, דובר ונכתב רבות על פילוסופית מסע על אופנוע היא מתחילה ברעיון שעובר לביצוע ורק לאחר גמיעת אלפי ק"מ בעולם אחרי חוויות אין סופיות של קור או חום קיצוני, תרבויות שונות, מראות של אופקים חדשים, פגישת אנשים ושיחות על אופן חייהם, השקפת החיים משתנה בחיינו היום יומיים. ביומן המסע באותו עת כתבתי את מילות הסיום:

..המשכנו בדרכנו רעש המנוע הבווארי התקדם וגמע קילומטרים עד היעלמותו בכרך הגדול אתונה . המסע תם, אלפי ק"מ של רכיבה בתוך מאות של פיתולים וצבעים , ריחות המלח של ימות כחולים ועמוקים , סוגי בריות פגשתי חלקם מרתקים , עולם גדול צבעוני ממתין לנו לגלות ללמוד ולחקור את נפלאות החיים .

2022 - אז.. העולם הביא לנו מלחמה אחרי שהערפל הקורונה אט אט התפוגג חלקית ..רוסיה מדינת הדב הלבן מול אוקראינה. נכון להיום מזרח אירופה עוברת שינוי עמוק התרבות הסובייטית שעדיין לא נעלמה מהעולם "דור המלחמה" עדיין שם, כיום חלק גדול ממדינות שבעבר היו חלק מברית המועצות מוחקות את ההיסטוריה מכול סממן רוסי כבר היום. בזמן הלא רחוק סימני שלטון מזמן אחר באזורים אלה פשוט ייעלמו, אנו עדים כעת בתהליך של שינוי היסטורי, סביר להניח שאנו בתקופה זו האחרונים לראות את העבר בצורות שונות של מוזיאונים סובייטים מונומנטים המפארים את הניצחון של מלחמת העולם השנייה, פסלי שליטים בכל ככר במדינות שונות במזרח אירופה, ומחיקת תקופה אפלה זו על כל סוגייה.


ההמשך יבוא ...

51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page