10 ימים ליציאה למסע
אני מתחיל לעקוב אחרי מזג האוויר לאורך המסלול - זה הסימן שהספירה לאחור כבר בעיצומה. כמו שנראה עכשיו טורקיה תקבל את פנינו בחמימות כמעט ישראלית.
שבת, 16 מאי, 2009
10 ימים ליציאה למסע
אני מתחיל לעקוב אחרי מזג האוויר לאורך המסלול - זה הסימן שהספירה לאחור כבר בעיצומה. כמו שנראה עכשיו טורקיה תקבל את פנינו בחמימות כמעט ישראלית. יש לי את ה'קטע' הזה של מזג אוויר. אני תמיד בודק, מחשב, מתכנן, עוקב אחריו. לוקח בכל מלון בעולם את העיתון היומי, גם אם הוא בפורטוגזית או טורקית, סרבית או יוונית, הופך אותו לשער האחורי או מחפש בעמודים האחרונים את ציורי הגשם והשמש כפי שנראים בימים הקרובים באיזור אליו אני מתכנן להגיע.
יוני בן שלום יצא השבוע למסע האתגרי שלו מאלסקה לאושוואיה. פגשתי אותו באקראי הסוכנות 'קמור' בפ"ת. אתמול ברכתי אותו לקראת יציאתו למסע. אני עוקב אחרי הכנותיו למסע שלו ואני מפרגן לו על היסודיות והעומק המאפיינים את ההכנות שלו. קובי שמואל, שותפי למסע חובק אירופה, ואני ביצענו הכנות מרובות ויסודיות גם כן אבל אני לא מרגיש מספיק חזק בתחום המכני במידה ותתרחש תקלה בדרך. אומרים ש'מי שנכווה בחם - נושף על קר', במסעי הקודם כשל המיסב האחורי ב GS1150, לאחר 4 ימים של המתנה לחלק חילופי שיגיע מהארץ נפתרה הבעיה. לכן אני מעט בדאגה מרכיבה על אופנוע שהוא כולו אלקטרוניקה ןומחשבים. אם קורה משהו, חוץ מתקר בגלגל, איך אפתור את הבעיה? איך נפתור? ותקר (פנצ'ר) אנחנו יודעים לתקן? כנראה שלא נדע עד שלא יקרה... אני עדיין זוכר את התקר הראשון שלי באופניים על הדרך, קרה ולקח קצת זמן אבל תיקנתי והמשכתי.
נניח לדאגות ונספר מעט על ההכנות ועל המסלול. אתחיל בכך שאספר על קובי, חובב האביזרים שקנה מצלמות, חצובות, מכשירי ניווט, מחשב. האופנוע שלו הפך לתחנת חלל דו-גלגלית, אני מקווה שמערכת החשמל שלו תחזיק את כל מה שיטיל עליה. אני עדיין מתחבט בהרכב ערכת הע"ר (עזרה ראשונה) שעלי לקחת איתי. ז'ק אומר שלא צריך כלום למעט כמה 'פילולות' לכאב ראש ובחילות. לפנינו עוד ימים ספורים של הכנות הכוללות הסרת סימנים ישראליים מהאופנועים, ארגון כמה כלים ועזרים מכניים, השלמות של אינפורמציה, ביטוחים ועוד כמה פריטים קטנים. הרוב כבר מאחורינו כולל הכנה של ה'גלגלים'. אני מניח שלא נוכל לתת פתרון מראש לכל מצב או תקלה, עם זאת אנחנו לא באפריקה ויש סיכוי טוב שנמצא פתרון לכל בעיה גם אם ייקח כמה ימים.
מכאן לתכנית. ביום שני, ה 25 למאי נרכב לחיפה כדי לעלות על האניה שתיקח אותנו יחד עם כמה משתתפי מפגש Varadero בטורקיה. היעד הראשון הוא לימסול בקפריסין, משם נחצה מקפריסין היוונית לצד התורכי, לנמל גירנה כדי לקחת עוד מעבורת לחוף הדרומי של תורכיה ואז נתחיל מסע 'חצי ירח' מזרחי דרך קפדוקיה, אורפה, מרדין, דואיבייזית, קארס, הקצ'קר לכיוון טרבזון שעל חוף הים השחור. בטרבזון ניקח מעבורת נוספת לסוצ'י הרוסית הנמצאת על החוף הצפוני של הים השחור ואז יתחיל הפרק הרוסי במסענו, דרך חצי האי קרים, אודסה, אומן, טולה למוסקווה. לאחר יומיים או שלושה בבירת רוסיה נמשיך לסנט פטרסבורג ומשם בערבות הצפוניות, מרובות האגמים והיערות לאחר שנחצה את חוג הקוטב נגיע למורמנסק, עיר נמל, צבאית בעיקרה, על חוף הים הלבן, חלק מאוקינוס הקרח הצפוני, בואכה קוטב הצפון.
מורמנסק היא נק' היציאה לכיוון נורווגיה והכף הצפוני, הנקודה הצפונית ביותר באירופה. מהכף הצפוני נתחיל להדרים לאורך החופים האינסופיים של הפיורדים, הדרך האטלנטית, מעלה הטרולים, ברגן, דוכן המטיף לאוסלו עם פארק הפסלים המדהים של ויג'ילנד. אוסלו, השוכנת על חוף הים הבלטי, היא נקודת המוצא להגעה למרכז אירופה דרך קופנהגן, בירת דנמרק.
התכנית היא לחצות את גרמניה דרך ברלין לכיוון צ'כיה, לפראג, משם לעבור לפולין, לכיוון קרקוב, חצייה של הרי הטטרה בסלובקיה וירידה דרך המישורים הגדולים עד לוינה באוסטריה. מאוסטריה התכנית היא למשוך מזרחה דרך הקרפטים, לרומניה, קניון ביקאז, כנסיות בוקוווינה, כביש 7C החוצה את רכס הפגרס, הדרך הגבוהה ביותר באירופה. לאחר שנחצה את הדנובה מדרום לבוקרשט לעבר בולגריה נחליט על המסלול והזמן שאנחנו רוצים להקדיש לאלפים, ליוון ולחצי הירח המערבי בתורכיה, כך עד לנמל טסוקו, משם התחלנו.
כל התאור הזה הוא התכנית. כ 25,000 ק"מ במשך 3 חודשים. מה באמת נבצע מתןך זה? כמה כוח יהיה לנו לקום כל בוקר לעוד 300 - 400 ק"מ של רכיבה, קשה כרגע להעריך. אני מאמין, לאור ניסיון קודם שיש לי כי הדבר אפשרי. רק כאשר נחזור נוכל לומר זאת בוודאות או לא.
עד כאן, נעדכן לקראת היציאה שוב.
חברים, אחלו לנו הצלחה והנאה וגם מזל.
דורון מהנגב וקובי מהגלריה.
Comments