top of page

דיווח איטליה - צרפת

עודכן: 14 ביוני 2022

דיווח ראשון מאיטליה

15 שעות שייט ושינה לבארי באיטליה. עוד שעתיים בכבישי חוף האדריאטי והתחלנו לטפס לקרירות ולפיתולים של האפנינים בגבהים של 1000 ו 1500 מטרים....

שלום חברים, אנחנו בפרוג'ה, איטליה. מכיוון שהאינטרנט וגם הטלפונים, בינתיים לא משהו אז הכנתי הודעת מייל ואשלח אותה ברגע שיהיה לנו חיבור ראוי. המסע החל ללא תקלות או קשיים ע"פ התוכנית. שחרור אופנועים בנמל קרסטיני,על יד פיראוס, הנמל הישן ולא לאבריו כפי שנאמר לנו בתחילה. כמה קניות והתקנות לקובי באתונה. כאן המקום לשתף אתכם בחוויית השירות. יום אחד לפני הנסיעה תקלה ב GPS בן השנה שלי. טלפון לקמור לא מניב תוצאה חיובית, אין להם מכשירים חלופיים, גם לא ל'גרמין ישראל', "הם רק חנות..".

הגענו למריה בטוראטק אתונה. שאלה ראשונה שלה: "מה הבעיה עם הGPS שלך?" מראה לה, "או קי, תשאיר אותו כאן, קח חילופי לדרך וכשתחזור לאתונה בעוד חודשיים תחזיר!", לא כרטיס אשראי, לא טלפון, לא צילום דרכון, כלום, רק אמון. "בינתיים נראה מה הבעיה במכשיר שלך וננסה לתקן.."

ככה פשוט, היא אפילו לא BMW היא רק חנות של טוראטק ובכל זאת. דרך קצרה וחמה לכיוון פטרה, שם בנמל מתחילים לפגוש את האופנוענים שחוזרים הביתה מטיולי הקיץ ביוון. על האוניה 15 שעות שייט ושינה לבארי באיטליה. עוד שעתיים בכבישי חוף האדריאטי והתחלנו לטפס לקרירות ולפיתולים של האפנינים בגבהים של 1000 ו 1500 מטרים. עוברים בעיירות נידחות היושבות על מדרונות תלולים או בראשי הרים, עיירה שהגיבור המקומי שלה הוא מדליסט זהב אולימפי בירי ברובה משנות ה 60, עיירות אחרות, כולן מיוחדות בדרכן. כבישים איכותיים מאפשרים פניות הדוקות במהירות. נהגים, גם אנחנו, שומרים על הנתיב, איש לא חורג. רוכבי אופניים, קשה לספור, רוכבים באין מפריע בהרים, איש לא צופר או הורג. לילה ב Barea, דרכים פראיות חצובות בסלע התלול מוליכות אותנו צפונה לעבר קמפו איפרטורה, האיזור הגבוה ביותר באפנינים.

אנחנו פוגשים בדרך 3 אופנוענים עם סירה, אופנועים משנות ה 40 במאה הקודמת, 2 BMW ואחד ZUNDAP - "הכי טוב", רוכבים כמו שדים בפיתולים הרבים. כאשר עוברים את קו רומא צפונה משתנה הנוף מחום וצהוב לירוק, יותר אירופאי. עברנו את לאקווילה, העיר שרעדה לפני שנתיים וקטלה כ 250 מתושביה בהריסות.

היום אנחנו לכיוון סיינה, סאן ג'מיג'יאנו ופירנצה. צפונה משם, לכיוון האלפים, מזג האויר לא נראה כל כך טוב, נתמודד עם כך בשעתו.

דיווח שני מאיטליה - צפון

אנו נמצאים בצפון איטליה לאחר מעברי ההרים של גאביה וסטלביו, שניים מהגבוהים ביותר (למעשה סטלביו הוא הגבוה באירופה - 2751 מ'). מעברים מדהימים, בחלקם צרים מאוד, מאוד מפותלים, עשרות של פיתולים חדים מאוד, מכריחים את הרוכב להיות מאוד טכני ומפוקס ולעשות כל סיבוב יותר טוב מקודמו. מאות של אופנוענים מתפתלים בקבוצות ובודדים ללא הפסק.

נוכחות מאוד דלה של כלי רכב, הרוב כאן בארץ ההרים הוא דו גלגלי מהסוגים הגדולים והמאוד מהירים. עם כל התנועה הצפופה והמאוד מהירה של כולם, הכל עובר חלק לגמרי, מדהים. רק רוכבי האופניים שעל פניהם חולפים ללא צפצוף או רעש אחר ממשיכים לדווש בסבלנות במעלה ההרים הגבוהים.

ב 3 הימים האחרונים התקדמנו ממרכז איטליה לעבר צפונה. עברנו דרך סיינה, שם צילמנו את הכיכר המופלאה של העיר מימי הביניים, רבנו גם עם המשטרה המקומית, רק שכאן אי אפשר לגמור עניינים עם 10 דולר כמו באוקראינה או רוסיה. המשכנו לעבר סן ג'מיניאנו, עיר המגדלים היפה של טוסקנה, משם לפירנצה שהיא מוזיאון אומנות פתוח לשמיים ולתיירים, יפיפה. מפירנצה המשכנו בדרכים שנראה כאילו תכננו אותן עבור אופנועים ואכן גם כאן דוהרים מאות. עצרנו באזור קרבות ממלחמת העולם השנייה, עמק נהר הסניו שבו נלחמה הבריגדה היהודית עם גדוד תותחי שדה מס' 202, נכדו של רוטשילד היה מפקד סוללה בגדוד זה. לוחמיו האחרים של הגדוד הקימו 3 שנים מאוחר יותר את חיל התותחנים הישראלי.

חצינו את עמק הפו, הנהר שמנקז את האלפים וצפון הפירנאים, היקפנו את אגם איזאו בדרך יפה חצובה בהר והתחלנו לטפס לעבר האזור הגבוה. ה'פס' הראשון שעברנו היה פאסו גאביה, דרך צרה מאוד, מאפשרת מעבר לרכב אחד ומטפסת לגובה של 2600 מ', ירדנו לעמק והתחלנו שוב לעלות הפעם בפאסו סטלביו המדהים. כאשר הגענו לראשו של המעלה שאל אותנו בעל דוכן נקניקיות מקומי אם אנחנו רוצים את הנקניקייה עם "חרוב (כרוב) וחרדל" כך שאל בעברית שלבטח למד מהתיירים הישראלים שעוברים באזור.

עד עכשיו מזג אויר מצוין, כעת לילה ובחוץ טפטוף קל מאוד, נקווה שלא יהפוך לגשם. אנו רוצים לעבור עוד כמה מעברים בשוויץ מחר.

דווח שלישי - שוויץ - צרפת

אנחנו באלפים הצרפתים, לאחר מעבר קול ד'איסרן הנימצא מעל ואל ד'איזר המוכר לכמה מאיתנו מחופשות סקי בעבר.

יומיים עברו עלינו במעברי הרים באלפים בתחומי שוויץ וצרפת. בהם מעבר אובראלפ פס ופורקה פס. זה האחרון היה חוויה לזכור לשנים רבות, בעיצומה של סופת שלג ובקור של 0 מעלות ובגובה של 2430 מ' כאשר ברדיו הודיעו שהמכבר סגור, את זה הבנו רק כשהיגענו למטה, לצד השני. ואנשים בקפה הראשון שנחתנו עליו זקפו גבות בפליאה. האמת שהפס היה חסום כבר למעלה למעבר אבל המקומיים אמרו שהשוויצרים נוסעים ברכב, אז גם אנחנו ועוד על אופנועים. עלינו את ה200 מטרים האחרונים באיטיות שבודקת כל פיסת כביש אם עדיין לא קפא ואז התחלנו לרדת, לא לפני שפגשנו מישהו למעלה שהגיע לאיזה סוג של ספורט שלג עם ג'יפ ואמר לי שכאופנוען בעצמו הוא לא רואה בעיה לרדת. ירדנו כאשר אנחנו חולפים על מקומות סגורים ומסוגרים, עוקבים בתפילה אחרי מד הגובה היורד של הג'י פי אס ונושמים לרווחה על כל מטר ופיתול שעוברים בשלום. סופו של סיפור שהגענו בשלום למטה עם אדרנלין בשמיים והמשכנו בדרכנו מערבה.

הבוקר חלפנו את שוויץ מערבה ונכנסנו לגבול צרפת לאיזור שמוני, חצינו לאיטליה מתחת למונט בלאן במנהרה הידועה באותו השם במהירות וביוקר וירדנו את ה"ספגטי" המפותל האין סופי של מעבר סן ברנרדו הקטן חזרה לצרפת. אחר הצהריים עלינו את ה 2770 מ' של קול ד'איסרן ומחר מחכה לנו הגאליבייר המוכר לחובבי הטור דה פרנס ומשם לפרובנס

המשך דיווח מצרפת

טיפסנו את מעבר הגאליבייר לפני יומיים, מעלה מפורסם לרוכבי דו"ג, עם ובלי מנוע לגובה של מעל 2600 מ. שמו התפרסם בעיקר בזכות הטור דה פרנס. הנופים של קרחוני האלפים הסובבים אותנו מדהימים, פוגשים שוב ושוב כמה מהרוכבים שפגשנו אתמול ושילשום. לקראת סוף היום עלינו מעלה נוסף צר ותובעני, מעבר אלוז לכיוון קסטלן בפרובנס.

חצינו את "דרך נפוליון" על יד קסטלן וגלשנו לתוך העיירה ללינת לילה. בזאת נסתיימו האלפים הצרפתיים ולמעשה בשבילי כל שרשרת האלפים שאותה התחלתי בטיול לבלקן לפני 3 שנים באלפים המזרחיים - היוליים והדולומיטים.

אתמול רכבנו לאורכו של קניון הוורדון המדהים בעומקו ועצרנו בעיירה פרובאנסית מוסטייר-סט-מארי. עיירה יפיפייה שהיא אתר צילומים נפלא. מעיירה זו התחלנו לרכב בדרכים קצת יותר מהירות כאשר אנחנו חוצים את פרובנס בשדות הלאבאנדר לעבר אביניון ומשם לאתר המאוד מרשים של פונט דו גארד. גשר ואקוודוקט רומי על הנהר גארד. הלילה ישנו בקמפינג נחמד קרוב לגשר והיום ממשיכים לעבר הפירנאים.